Artikel

De digitale meter: hoofdrolspeler in de tweede golf van de campagne 'MeeMetDeStroom.be'

10/01/2022

FEBEG is een actieve partner in de campagne 'MeeMetDeStroom.be' van de Vlaamse overheid (VEKA) en de Vlaamse distributienetbeheerder (Fluvius). Het tweede deel van deze campagne wil de bevolking bewustmaken van de uitdagingen van de energietransitie en van hun eigen rol bij de verwezenlijking ervan.

Het thema is de digitale meter (slimme meter). Meer dan een miljoen tweehonderdvijftigduizend digitale meters zijn al geïnstalleerd in Vlaanderen, waar men streeft naar een digitaliseringsgraad van de elektriciteits- en gasmeters van bijna 80% tegen eind 2024 (100% tegen 2029).

Marc Van den Bosch, general manager, FEBEG: "Wij steunen de distributienetbeheerder Fluvius ten volle in zijn energieke campagne om digitale meters uit te rollen in Vlaanderen. De digitale meter is een essentiële schakel in de energietransitie. Het stelt de klanten in staat hun verbruik veel beter te kennen, er op verantwoorde wijze mee om te gaan, maar ook ten volle deel te nemen aan de markt via mogelijke lokale zelfproductie. Digitale meters verhogen de markttransparantie en maken meer dan ooit een nauwkeurigere en preciezere facturering mogelijk. Hoe ruimer de verspreiding van digitale meters, hoe meer innovatieve diensten leveranciers zullen aanbieden om klanten in staat te stellen ten volle te genieten van de energietransitie."

Bekijk hier de campagnespot op sociale media: